Ψυχρά κι Ανάποδα Frozen PosterΨυχρά κι Ανάποδα

των Chris Buck, Jennifer Lee. Με τις φωνές των Kristen Bell, Idina Menzel, Jonathan Groff, Santino Fontana, Josh Gad, Alan Tudyk, Ciarán Hinds, Chris Williams, Jack Whitehall, Maurice LaMarche


Sisters Are Doin’ It For Themselves
του gaRis (@takisgaris)

Όχι, δεν…αυτή η χρονιά του Miyazakειου κατευόδιου (The Wind Rises) δε μέλλεται να επισφραγισθεί από οσκαροστεφάνωμα. Για να συμβεί κάτι τέτοιο χρειάστηκε να βγει η Disney κυριολεκτικά από την κατάψυξη, επωφελούμενη από τον σχετικά χλιαρό ανταγωνισμό (The Croods, Despicable Me 2), κάνοντας βουτιά στα θρυλικά νάιντις, όταν ο Alan Menken ή ο Elton John σκάρωναν μερικά από τα πλέον αξιομνημόνευτα τύπου - Μπρόντγουεϊ μιούζικαλς τραγούδια που προσέδωσαν το απαραίτητο ρέβαμπ σε μια φάμπρικα που κοντεύει τον ένα αιώνα ζωής. Φυσικά και δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός το one-two punch φέτος με το Saving Mr. Banks να ταξιδεύει προς την Απονομή της 2ας Μαρτίου 2014 με τουλάχιστον δυο υποψηφιότητες για τις ερμηνείες των Emma Thompson – Tom Hanks, ο οποίος ενσαρκώνει τον ίδιο τoν Sir Walt Disney. Μιλώντας τέλος για κατάψυξη, αδυνατώ να αντισταθώ στην σκέψη πως ο αστικός μύθος συνεχίζει να θέλει το σώμα του θρυλικού μακαρίτη παραμυθά (που απεβίωσε την 15η Δεκεμβρίου 1966) να έχει καταψυχθεί σύμφωνα με τα πρωτόκολλα της κρυογενετικής, για την περίπτωση που ανακαλυφθεί φάρμακο για τον καρκίνο του πνεύμονα (μανιώδης καπνιστής ο μακαρίτης). Λεπτομέρεια: Η κρυογενετική τέθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή ένα χρόνο μετά (1967) ενώ ο μυστακοφόρος Ουόλτ είχε ήδη αποτεφρωθεί δυο μέρες μετά το πέρασμά του στην αιωνιότητα…

Ψυχρά κι Ανάποδα Frozen Wallpaper

Επειδή τίποτε δεν είναι τυχαίο, η νεκρανάσταση μιας από τις κορυφαίες μπράντες του πλανήτη έχει ονοματεπώνυμο. Η Jennifer Lee, δημιουργός του συμπαθέστατου περσινού Wreck-it-Ralph, κλήθηκε να πλαισιώσει τον βετεράνο Chris Buck των Tarzan (1999) και Surf's Up (2007). Ο καμβάς διαθέτει διπλό διαφορικό: Η τραγουδιστική ναζιάρα εκδοχή της Μικρής Γοργόνας και η μπαρόκ, δραματουργική σαγήνη του κορυφαίου προσωπικά ανιμέητεντ έβερ, Η Ωραία και Το Τέρας. Η Lee θα γράψει δικαιωματικά το όνομά της στην οσκαρική ιστορία ως η πρώτη κυρία (και μάλιστα πρώτη διαχρονικά γυναίκα που σκηνοθετεί για τη Disney) που θα ανέβει στο πόντιουμ, καθώς δένει άρτια τον μύθο της Βασίλισσας Του Χιονιού από τον μέγα Δανό Hans Christian Andersen με τις ευαισθησίες περί γυναικείας χειραφέτησης που δεσπόζουν τελευταία ως τάση στο κινούμενο σχέδιο, μετά και το βραβευμένο πέρυσι Brave. Αυτό ήταν και το μεγάλο στοίχημα για το Στούντιο του Μίκυ Μάους, καθώς οι τελευταίες προσπάθειες αναπαλαίωσης του πριγκιπικού προτύπου για τα κοριτσόπουλα, όπως στο απλά υποφερτό Princess And The Frog, δεν έφερε καινούριο αίμα από πλευράς φανς.

Η Lee αφαιρεί από τους χαρακτήρες οποιονδήποτε πρόδηλο βίλαιν και τοποθετεί το κέντρο βάρους στην εσωτερική διαπάλη της βασιλευούσης πριγκηπέσας Έλσα, καθώς οφείλει να χαλιναγωγήσει το θυμό της ή οποιοδήποτε άλλο δυνατό συναίσθημα ώστε να αποφύγει να βυθίσει τα πάντα γύρω της στο φονικό ψύχος. Υπερφυσική ιδιότητα που κατορθώνει να αποκρύψει από την απλή, εύπιστη, παιχνιδιάρα και εξωστρεφή αδελφή της Άννα, από την οποία οι νεκροί σε δυστύχημα γονείς τους την έχουν ηθελημένα αποκλείσει, ορθώνοντας ένα νοερό παγόβουνο ανάμεσα στις αδερφές. Όταν η επιπόλαιη Άννα ανακοινώνει στην Έλσα κατά τη διάρκεια του μεγαλειώδους χορού στέψης της τελευταίας πως θα παντρευτεί τον αγνώστου προελεύσεως πρίγκηπα Χανς τον οποίο μόλις γνώρισε την ίδια ημέρα, η Έλσα χάνει την αυτοκυριαρχία της, σκορπώντας ολόγυρα φονικό πάγο και πανικό που την αναγκάζει να διαφύγει μόνη της σε ένα παγωμένο κάστρο. Η Άννα, παρέα με τον μεροκαματιάρη χωρικό Κριστόφ και δυο απολαυστικά σάιντκίκς, τον τάρανδο Σβεν και τον χιονάνθρωπο- με - φετίχ -τη - ζέστη Όλαφ ξεχύνονται καταπόδας για να τη φέρουν πίσω σε μια χώρα δύσπιστη για τη νεαρή βασίλισσα και ένα Χανς έτοιμο να κυβερνήσει ως όχι ιδιαίτερα έξυπνος προικοθήρας.

Για πες: Παρότι η λύση θα επέλθει νομοτελειακά (της Ντίσνυ είναι ΚΑΙ αυτή η ιστορία, μην ξεχνιόμαστε), είναι φανερό ότι τα αρσενικά της ιστορίας περνούν σε δεύτερο πλάνο, επισκιαζόμενοι από τη σχέση οικογενειακής στοργής μεταξύ δυο αδερφών που ίσως για πρώτη φορά δε λειτουργούν ανταγωνιστικά, παρά συμπληρωματικά ως προς τα γνωρίσματα, τις αγωνίες και τα θέλγητρά τους. Ακόμη και το στοιχείο- κλειδί της λύσης του δράματος δεν εξαρτάται από κανέναν πρίγκηπα ή πένητα παρά εναπόκειται στη δύναμη της γυναικείας θέλησης. Αυτή η φρέσκια, καινοτόμος ματιά, πακεταρισμένη εκπληκτικά, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό, σε μαγευτικά βίζουαλς, ολοκληρώνεται μουσικά με μια πλειάδα τραγουδιών που αποσπούν την προσοχή από οποιαδήποτε σκηνοθετική αρρυθμία, με προεξάρχον μάλιστα το Let It Go, ερμηνευμένο στους τίτλους τέλους από τη Demi Lovato (βλ. «Όσκαρ Τραγουδιού»). Το Frozen είναι εδώ για να ζεστάνει την καρδιά, αυτόματη επιλογή για τη Χριστουγεννιάτικη απογευματινή έξοδο. Εμείς πάντως το κατευχαριστήθημεν οικογενειακώς.

Ψυχρά κι Ανάποδα Frozen Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 19 Δεκεμβρίου 2013 από την Feelgood

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική