Επικίνδυνο Πάθος

των Declan Donnellan, Nick Ormerod. Με τους Robert Pattinson, Uma Thurman, Kristin Scott Thomas, Christina Ricci, Colm Meaney


Αν δεις καράβι στο βουνό...
του zerVo
Το ρεζουμέ περικλείεται σε μια και μόνο φράση, μιανής εκ των δαντελωτωβελούδινων κυριών του στόρι, όπως την εκστομίζει σε ανύποπτη στιγμή, αναγνωριστικής σεκάνς: Οι ισχυρότεροι άνθρωποι στο Παρίσι δεν είναι οι άντρες. Οι ισχυρότεροι άνθρωποι στο Παρίσι είναι οι σύζυγοι τους! Τώρα εσύ θεατή μου, με την μεταβλητή λογική σου, στην θέση της πόλης βάλε οποιαδήποτε τοποθεσία αγαπάς, πήγαινε τον χρόνο μπρος πίσω κατά το δοκούν, τσέκαρε πρόσωπα και καταστάσεις και θα κατανοήσεις πόσο δίκαιο έχει η μιλφέι αριστοκράτισσα. Πως το λέει το γνωμικό η πλέμπα, με το καράβι και το βουνό? Ε, κάτι τέτοιο ίσχυε, ισχύει και θα εξακολουθήσει να ισχύει στους αιώνες... 

Πόλη του Φωτός 1890. Άρτι αποστρατευθείς από την λεγεώνα μισθοφόρος, ονόματι Ζορζ Ντιρουά, ένας μπατίρης, κακοντυμένος, που κοιμάται παρέα με τις κατσαρίδες σε λίγδικο ξενώνα, εκμεταλλεύεται την γνωριμία του με πρώην σύντροφο του στο στράτευμα και εισέρχεται δειλά δειλά στους κύκλους της υψηλής κοινωνίας.  Παίρνοντας - αναξιοκρατικά - μια θέση ρεπόρτερ σε μεγάλης κυκλοφορίας παρισινή εφημερίδα, θα βελτιώσει την εξωτερική του εμφάνιση, θα σταθεί σαν ίσος στο πλάι των μπουρζουά και με όπλο του το νεανικό θράσος και την απαράμιλλη γοητεία, θα ρίξει στην αγκαλιά του τις, απογοητευμένες ερωτικά, κυρίες των πολυάσχολων "φίλων" του. Και βέβαια όχι δίχως την ανάλογη ανταμοιβή.

Το ερώτημα που πέφτει στο τραπέζι από το πρωτοφανέρωτο δημιουργικό ντουέτο Donnelan - Ormerod, πάνω στον θεματικό καμβά μου σκέφτηκε μια φορά κι έναν καιρό ο πάντα επίκαιρος Ντε Μοπασάν, έχει να κάνει με το αιώνιο αλισβερίσι των φύλων, αυτό το λάγνο δούναι και λαβείν, που εκ πρώτης όψης αναδεικνύει ως μέγα κερδισμένο τον μορφονιό, γόητα, προσφέροντα το φυσικό του κάλλος, μα που στην πραγματικότητα αν το δει κάποιος σφαιρικότερα, δεν είναι παρά ένα πιόνι στην σκακιέρα των συμφερόντων. Ο τυφλωμένος από ματαιοδοξία κι όχι πανέξυπνος Ντιρουά μόνο ένα πλάνο έχει ερχόμενος άφραγκος, αξύριστος, σχεδόν πένητας στην Γαλλική πρωτεύουσα, να κτίσει όνομα και περιουσία, προσφέροντας τις ερωτοτροπίες του στις πλούσιες μαντάμ, δίχως να περιορίζεται από κανενός είδους ηθικούς φραγμούς. Μέρα με τη μέρα, θα ανέλθει ένα προς ένα τα σκαλοπάτια της οτ σοσιετέ, με την καζανοβίστικη του δράση, έχοντας πλήρη άγνοια κινδύνου για το αν κάποια στιγμή θα πληρώσει αντάλλαγμα γι αυτό.

Για πες: Το καλοστημένο πάνω σε θεατρικές βάσεις φιλμ εποχής, ομοιάζει εκπληκτικά στην υφή του με το ίδιας συλλογιστικής πολυφορεμένο κινηματογραφικά παραμύθι του Βαλμόντ. Το κλικ που εκμοντερνίζει το Bel Ami είναι η παρουσία του Pattinson στον άξονα, περισσότερο λόγω της νεομιλένιουμ βαμπιρίσιας μόστρας του και λιγότερο εξ αιτίας της για ακόμη μια φοράς ξυλινότατης ερμηνείας του. Μισμάτς που γίνεται ακόμη πιο ευδιάκριτο, όταν έρχεται σε κόντρα ένας προς έναν με τις συμπρωταγωνίστριες του. Δηλαδή την μποτοξαρισμένη και με φωνή επαρχιακής σκυλούς Bride Thurman, που αναδύει την πολιτική χροιά του σεναρίου, την σαν το παλιό καλό κρασί Thomas, που έχει βάλει πλάτη στο παρελθόν και πιο σκληρά μαγκάκια από τον Robert, άσχετα αν εδώ εκπροσωπεί την νομίζω πως παίζω τα πάντα στα δάκτυλα μου κυράτσα και την σέξι όσο ποτέ Christina Ricci, στο ρόλο του μοναδικού χαρακτήρα, που κρύβει στην ψυχή του και λίγη ευαισθησία.






Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Αυγούστου 2012 από την Hollywood

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική