Χάνα

του Joe Wright. Με τους Saoirse Ronan, Eric Bana, Cate Blanchett, Olivia Williams, Tom Hollander


Η Χάνα στη Χώρα των Θαυμάτων
του zerVo
Το πακέτο ούτε άγνωστο είναι στους λάτρεις τους περιπετειώδους θρίλερ, ούτε και πρωτοφανέρωτο. Το αγωνιώδες ταξίδι αναζήτησης της πραγματικής ταυτότητας, σε έναν κόσμο μόνιμα απειλητικό, που δεν υπάρχει η παραμικρή γνώση, για το ποιος είναι ο φίλιος και ποιος ο εχθρικός, διδάχτηκε στο εξαιρετικό πρώτο επεισόδιο της τριλογίας του Bourne, ενώ το πέρασμα της δολοφονικής γνώσης, από τον γονιό στο ανήλικο παιδί του, έχει δεν έχει χρονίσει, από την περσινή περίπτωση του Kick Ass. Το μιξάζ των δύο περιπτώσεων, παρότι κάπου το έχουμε ξαναδεί, δεν στερείται ενδιαφέροντος, αλλά ενώ το παλεύει ο δημιουργός για να το σερβίρει με μια εναλλακτική όψη, εντούτοις νιώθεις στο φινάλε πως κάποιο συστατικό του λείπει. Ίσως το καρύκευμα της έκπληξης θάλεγα...

Απομονωμένη σε μια αχανή παγωμένη δασώδη έκταση της Αρκτικής, η δεκαεξάχρονη Χάνα, εκπαιδεύεται από τον πατέρα της, με σκοπό να εξελιχθεί στην απόλυτη πολεμική μηχανή, ώστε να εκδικηθεί την δολοφονία της μητέρας της, ενόσω εκείνη βρισκόταν ακόμη σε νηπιακή ηλικία. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η επιδέξια πιτσιρίκα, θα βρεθεί ενώπιος ενωπίω, με την στυγνή πράκτορα Μαρίζα Βίγκλερ, δηλώνοντας πανέτοιμη για την τελική αναμέτρηση, ενώ όμως η γνώση της στην μάχη αγγίζει το άριστα, η πλήρης άγνοια της για τις συνθήκες που επικρατούν στον πραγματικό κόσμο, θα της στερήσει το αγωνιστικό πλεονέκτημα.

Και κάπως έτσι ξεκινά μια διαδρομή από την κάτασπρη ζώνη της Σκανδιναβίας, στην έρημο της Βορείου Αφρικής και από τις τουριστικές τοποθεσίες της Ισπανίας στους ταχύτατους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, με τελικό προορισμό το μελαγχολικό, μα και ιντριγκαδόρικο Βερολίνο, που αποτελεί και το τελικό σημείο συνάντησης των προσώπων που συμμετέχουν στο φονικό παιχνίδι. Σε όλη αυτή την καταιγιστική πορεία, ο θεατής όμως δεν έχει στα χέρια παρά ελάχιστα κομματάκια του παζλ, που καλείται να συμπληρώσει, που προκύπτουν από ένα μονόλεπτο φλασμπάκ και από κάποιες διάσπαρτες πληροφορίες, οι οποίες ξεπετάγονται μέσα από τα χάι τεκ εργαστήρια της Μυστικής Υπηρεσίας. Ο Βρετανός σκηνοθέτης Joe Wright, που μέχρι τώρα μας είχε συνηθίσει σε πολύ χαμηλού τέμπο αφηγήσεις στο Atonement και στο Pride And Prejudice, εδώ αλλάζει ολοκληρωτικά πρόσωπο, μπολιάζοντας με αδρεναλίνη τα καρέ του, τρεχαλητά και σώμα με σώμα μονομαχίες - όχι υψηλής τεχνικής - έχοντας μονίμως στο φόντο τα μπιτ των Chemical Brothers, που αν εξαιρέσω την πιτσιρίκα Saoirse Ronan, παίζουν και τον ρόλο του κύριου πρωταγωνιστή.

Για πες: Κι αυτό διότι πέρα από την κοκκινομάλλα Κοκινοσκουφίτσα, που παιδεύεται σε μια πραγματικότητα διαφορετική από εκείνη που είχε μάθει, όπως την ενσαρκώνει η καλούλα νεοϋορκέζα έφηβη, οι έτεροι πρωταγωνιστές, Μελβουρνέζοι κι οι δυο, ο Bana και η Blanchett, μοιάζουν σαν να έχουν κολλήσει στις πάρα πολλές απορίες του σεναρίου και να μην μπορούν να βγάλουν τον γνωστό καλό τους εαυτό. Με χαμένο τον βασικό λόγο ύπαρξης στο καστ των δύο σούπερ σταρς, είναι λογικό το θρίλερ να χάνει αρκετή από την δυναμική που θα το εκτόξευε στα ύψη, με συνέπεια όταν εμφανίζεται για τελευταία φορά το κατακόκκινο λόγκο της Hanna στο πανί, να νιώθεις ένα κενό, που δεν μπορείς να εξηγήσεις εύκολα που οφείλεται.






Στις δικές μας αίθουσες, 7 Απριλίου 2011 από την Odeon


Rewind /// Trailer - Hanna

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική