Βασισμένο στην παγκόσμια αναγνωρισμένη νουβέλα του Haruki Murakami, που πούλησε παγκοσμίως περισσότερα από δέκα εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ μεταφράστηκε σε τριάντα τρεις γλώσσες, είναι το φιλμ Norwegian Wood, που έκανε την πρεμιέρα του την δεύτερη ημέρα των εκδηλώσεων της 67ης Μόστρα. Μια ταινία που σημαίνει και την επιστροφή σε υψηλό επίπεδο του Βιετναμέζου δημιουργού Anh Hung Tran, που γυρνώντας τον χρόνο δεκαπέντε χρόνια πίσω θα τον δούμε να σηκώνει στους ουρανούς της Βενετίας τον Χρυσό Λέοντα για χάρη του εξαίρετου Cyclo. Μετά από μια δεκαετία αποχής από την ενεργό δράση ο πενηντάρης πλέον Tran, επενδύει πάνω σε μια ρομαντική ιστορία που εκτυλίσσεται στο Τόκιο του 1960, έχοντας στο επίκεντρο της έναν άντρα που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο γυναίκες: Την αγαπημένη του καλύτερου του φίλου που μόλις αυτοκτόνησε και εκείνη που με τον ανεξάρτητο χαρακτήρα της, έχει κερδίσει την καρδιά του. "Δεν ξέρω για ποιο λόγο η παραγωγή επέλεξε εμένα για να σκηνοθετήσω το φιλμ, πιθανότατα ο Murakami να ήθελε κάποιον Ασιάτη για να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το βιβλίο του, λέει με μετριοφροσύνη ο δημιουργός της λυρικής Πράσινης Παπάγιας. Συναντήθηκα μαζί του πάρα πολλές φορές μέχρι να βάλουμε μαζί το σενάριο σε μια τάξη. μετά τις πρώτες του συμβουλές όμως, με άφησε πλήρως ελεύθερο να αποφασίσω ο ίδιος τον τρόπο προσέγγισης του θέματος. Το φιλμ μιλά για τον πόνο που νιώθει κάποιος όταν τυλίγεται από το μυστηριώδες αγκάλιασμα της αγάπης. Και ο κεντρικός ήρωας το αντιλαμβάνεται αυτό εις διπλούν..."



Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στην πρωτεύουσα της χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου, με Γιαπωνέζους πρωταγωνιστές ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει η διεθνής πλέον Rinko Kikuchi (Babel), το Norwegian Wood προσεγγίζει την μετάλλαξη της συμπεριφοράς της νεολαίας της χώρας, δύο δεκαετίες μετά το πέρας του Μεγάλου Πολέμου, που τόσα δεινά της προκάλεσε. Εντύπωση πάντως προκάλεσε η ελάχιστη παρουσία στο σάουντρακ του κομματιού των Beatles, που χάρισε τον τίτλο του στην νουβέλα. "Ήταν βέβαιο πως σε κάποια στιγμή της ταινίας θα ακουγόταν, αλλά το τοποθέτησα στο φινάλε της, σαν να αποτελεί την έναρξη της σκέψης που πηγάζει από το κείμενο. Νομίζω πως είναι πολύ ανάλαφρο και συναισθηματικό για να δείξει τον ψυχικό πόλεμο που ένιωσαν μέσα τους τα πρόσωπα της υπόθεσης" συμπληρώνει ο Tran, για ένα φιλμ που πολλοί θα θελήσουν να το παρακολουθήσουν λόγω του μύθου του βιβλίου που εκδόθηκε το 1987, μα που σύμφωνα με τις πρώτες κρίσεις από το φεστιβάλ, δεν αποδίδει ούτε στο ελάχιστο την μαγική ατμόσφαιρα του λογοτεχνικού πονήματος.