Επιζητώντας να συνεχίσει την ειρηνευτική σκυταλοδρομία που ξεκίνησε ο περσινός θριαμβευτής της Μόστρα, Lebanon, προσεγγίζοντας τον πόνο που νιώθουν οι κάτοικοι μιας γωνιάς της πολύπαθης Μέσης Ανατολής, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο φεστιβάλ το φιλμ του Julian Schnabel, Miral. Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα φιλμ δείγμα τυπικό της πρωτότυπης προοπτικής του Αμερικανοεβραίου, που παρασυρόμενο όμως από την ψυχική φόρτιση του, δεν ξεφεύγει από τους εύκολους μελοδραματισμούς. Εντύπωση πάντως προκάλεσε η αποχή από το κόκκινο χαλί της Μόστρα, των βασικότερων πρωταγωνιστών της ταινίας, όπως η Freida Pinto, ο Alexander Siddig, η Vanessa Redgrave και ο Willem Dafoe. Ο Schnabel ευδιάθετος πάντως εν μέσω της κόρης του και της σεναριογράφου - συντρόφου του Rula Jebreal, είχε πάρα πολλά να πει για το ζήτημα που απασχολεί για έξι δεκαετίες, Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους: "Πρέπει αυτή η σύρραξη κάποια στιγμή να τελειώσει, δεν είναι δυνατόν κανείς πολιτικός να μην έχει πάρει χαμπάρι έστω και λίγα από όσα περιγράφονται σε μια ταινία σαν την Miral. Για πολλά χρόνια εξαιτίας της καταγωγής μου, υποστήριζα με φανατισμό το κράτος του Ισραήλ, δίχως να γνωρίζω ποια είναι η πραγματικότητα. Η νουβέλα της Rula μου έδειξε ποια είναι η αλήθεια, δείχνοντας μου να καταλάβω πως ποτέ μου δεν είχα επισκεφτεί την χώρα, ως τρόπο υπεκφυγής των ευθυνών μου ως Εβραίος."



Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι η Μιράλ, καρπός του έρωτα μιας βασανισμένης από την ίδια της την φαμίλια, που κλείστηκε άδικα στην φυλακή και του αδελφού μιας συγκρατούμενης της, φανατικής φονταμενταλίστριας, που κατηγορήθηκε για την ανατίναξη ενός κινηματογράφου. "Προκειμένου να διατηρήσω όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό το ύφος του έργου, λέει ο Schnabel, είχα μόνιμα δίπλα μου την Jebreal, που έχει ζήσει τις καταστάσεις από πρώτο χέρι και με βοήθησε τόσο πολύ, που κανονικά το φιλμ πρέπει να φέρει την δική της υπογραφή. Έχω μάλιστα τόσο πολύ συγκινηθεί από το αποτέλεσμα, που δεν θα κάνω καμία ταινία για δύο χρόνια, προκειμένου να προωθήσω όσο μπορώ περισσότερο την Miral σε όλο τον κόσμο"