Κάθε καινούργιο πόνημα του Woody Allen, σημαίνει συναγερμό στις τάξεις των κινηματογραφόφιλων, ειδικά μετά το εντυπωσιακό ντεμαράζ έμπνευσης που έκανε ο 75χρονος την τελευταία δεκαετία. Πόσο μάλλον όταν παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο σημαντικότερο φιλμικό ραντεβού της χρονιάς, στο φεστιβάλ των Καννών, όπως συνήθως στην εκτός συναγωνισμού κατηγορία. Έτσι είναι δεν μπορεί να διαγωνιστεί με κανέναν ο σκηνοθέτης της Βιτρίνας και του Υπναρά. Ούτε καν με τον θάνατο, που θα τον κοροϊδέψει στην πρώτη ευκαιρία που θα του δοθεί: "Η σχέση μου μαζί του παραμένει η ίδια εδώ και πολύ καιρό. Είμαι ταγμένος εχθρός του" είναι οι πρώτες κουβέντες του Allen, μπροστά στους ρεπόρτερ, που έχουν κατακλύσει την αίθουσα συνεντεύξεων. Η δέκατη παρουσία του βετεράνου auteur στην Γαλλική Ριβιέρα, το You Will Meet A Tall Dark Stranger μιλά για τις ανακατωσούρες που φέρνει στην ζωή μιας οικογένειας, η απόφαση του ηλικιωμένου πατριάρχη (Anthony Hopkins) να εγκαταλείψει την επί χρόνια σύζυγο του (Gemma Jones) για τα μάτια μιας πεταχτούλας πιτσιρίκας καλλονής (Lucy Punch). Αναστάτωση που θα αγγίξει και την καθημερινότητα της κόρης του (Naomi Watts) και του - δεν θα γίνεις συγγραφέας ποτέ - άντρα της (Josh Brolin), που και οι δυο θα αρχίσουν να νιώθουν την ανάγκη μιας ερωτικής ένεσης, εκείνη για τα μάτια του αφεντικού (Antonio Banderas) κι εκείνος για τις καμπύλες της γειτόνισσας (Freida Pinto). Φόντο της υπόθεσης - μύλος, το Λονδίνο: "Δεν υπάρχει συγκεκριμένος σεναριακός λόγος που το φιλμ είναι γυρισμένο στην αγγλική πρωτεύουσα. Θα μπορούσε να ήταν στην Νέα Υόρκη φερειπείν. Απλά εκεί τα πάντα είναι πολύ φθηνότερα σε σύγκριση με την Αμερική, τα καλοκαίρια είναι δροσερότερα, οι γκρίζοι ουρανοί δημιουργούν έξοχες συνθήκες για την φωτογραφία και οι τεχνικοί είναι άριστοι επαγγελματίες. Και οι ηθοποιοί επίσης!" Όσο για την βασική φιλοσοφία της ταινίας του ο Allen συμπληρώνει: "Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες θλιβερών, ζοφερών και εφιαλτικών εμπειριών. Όπως έχουν πει και οι Νίτσε, Ο'Νιλ και Φρόιντ, για να μπορέσεις να επιβιώσεις, πρέπει να τρέφεις αυταπάτες. Όταν κοιτάζεις την ζωή κατάματα και ρεαλιστικά, εκείνη δείχνει ανυπόφορη και βαριά για να την αντέξεις..."




Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

Ο Αμερικάνος σκηνοθέτης πραγματικός ποταμός, έδειξε να έχει άποψη για τα πάντα, κυρίως για την ηλικία που στις τελευταίες του ταινίες παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο: "Κάποιος που μεγαλώνει ηλικιακά, δεν διαθέτει το παραμικρό αβαντάζ. Δεν γίνεται σοφότερος, δεν γίνεται ωριμότερος, ούτε πιο έξυπνος. Αντίθετα όπως γνωρίζω καλά αφού έχω κλείσει τα 74, η πλάτη νιώθει περισσότερους πόνους, η όραση εξασθενεί, η ακοή χάνεται, υπάρχουν ζόρια δυσπεψίας. Δεν υπάρχει ούτε ένα καλό μαντάτο όταν γερνάς. Και θα σας συμβούλευα να μην το κάνετε ποτέ!" Ξερή η πλατεία, ο Woody έχει κέφια! Συνεπώς το γήρας είναι και ο βασικός λόγος που δεν συμμετέχει πια στις ταινίες του ρολιστικά? "Αυτός και κανένας άλλος. Μου άρεσε που στα φιλμς έπαιζα το ρόλο του ρομαντικού νέου, κάτι που τώρα είναι αδύνατον να πράξω. Η ηλικία μου δεν επιτρέπει πια να είμαι αυτός που θα κλέβει στο τέλος το κορίτσι, άλλωστε κάτι τέτοιο μόνο γελοίο θα ήταν και δεν θα ενδιέφερε κανέναν. Γι αυτό και απογοητεύομαι όταν στις ταινίες μου τα κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά, την Naomi Watts και την Scarlett Johansson στο φινάλε κάποιος άλλος τις κερδίζει. Και όχι εγώ, που είμαι απλώς εκείνος εκεί ο ηλικιωμένος πίσω από την κάμερα, ο σκηνοθέτης. Δεν μου αρέσει αυτός ο ρόλος, θα ήθελα να είμαι ο ζεν πρεμιέ που κάθεται απέναντι τους στο ρεστοράν και τις κοιτάζει στα μάτια, λέγοντας τους γλυκόλογα!"