Με την πρώτη δημιουργία του, που ρίχνει φως στην σκοτεινή δράση της Γιακούζα, από την εποχή του Brother, το δυναμικό Οutrage, έκανε την εμφάνιση του ο σημαντικός Ιάπωνας δημιουργός Takeshi Kitano, συμμετέχοντας στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών. Το υπέρ το δέον βίαιο στυλ του, είναι αλήθεια πως είχε λείψει από τους φανατικούς οπαδούς του έργου του, γι αυτό οι περισσότεροι αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό την πλημμυρισμένη στο αίμα ιστορία, γύρω από την ιεραρχική κατάταξη της Μαφίας στη χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου. "Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου δεν είχα κανένα σκοπό να γίνω ένας σκηνοθέτης που θα ειδικευόταν σε ταινίας άκρατης βίας, λέει ο Beat Takeshi. Παρόλα αυτά εκεί με οδήγησε το ένστικτο μου. Όταν σταμάτησα να ασχολούμαι με το συγκεκριμένο είδος, όλοι γύρω μου με ρωτούσαν, πότε θα επιστρέψω και πάλι στα παλιά. Τώρα το έπραξα γιατί ήθελα το Outrage να δείξει κάτι το καινούργιο που δεν υπήρχε στα παλιότερα φιλμς μου. Σε όλα τα έργα μου υπάρχουν έντονες διαφορές μεταξύ τους. Το μόνο στοιχείο που είναι πανομοιότυπο από την πρώτη μέχρι την τελευταία, είναι το γεγονός πως ουδέποτε υπήρξαν σπουδαίες εμπορικές επιτυχίες. Το συγκεκριμένο genre πάντοτε υπήρχε στην Γιαπωνέζικη κινηματογραφία, τα πάνω του πήρε όμως στα μέσα της δεκαετίας του 80, όταν κυκλοφορούσαν αμέτρητα φιλμ κατευθείαν για το βίντεο. Τα δικά μου έργα μικρή σχέση έχουν με εκείνα. Είναι διαφορετική η αισθητική, διαφορετική η κίνηση της κάμερας, διαφορετικά τα ντεκόρ, διαφορετικό το συναίσθημα."


Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

Το Outrage εξ ορισμού παρουσιάζει μια ιδιομορφία σε σχέση με παλιότερα Γιακούζα - φιλμς του Kitano, από την στιγμή που στους κεντρικούς ρόλους των μαφιόζων, έχουν τοποθετηθεί πασίγνωστοι στην Άπω Ανατολή ερμηνευτές, που όμως ουδέποτε στο παρελθόν είχαν υποδυθεί παρόμοιους χαρακτήρες. "Ναι, είναι γεγονός πως όταν σχεδιάζαμε το κάστινγκ, θελήσαμε να συνεργαστούμε με ηθοποιούς που έχουν ταυτιστεί με άλλα είδη, εντελώς διαφορετικά από το λεγόμενο γκαγκστερικό. Mας πήρε καιρό για να το πετύχουμε, μα αποζημιώθηκα την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων, αφού η αρχική εικόνα που είχα απέναντι μου ήταν πραγματικά μοναδική. Το αποτέλεσμα είναι η επιβράβευση των κόπων." Αλλά ο Γιαπωνέζος, 63 ετών πια, σκηνοθέτης και ηθοποιός, είχε να πει μια κουβέντα και για τον Martin Scorsese που πολλοί συσχετίζουν σε μεγάλο βαθμό τις δημιουργίες τους. "Είναι ένας μεγάλος κινηματογραφιστής και πραγματικά νιώθω δέος μπροστά στο έργο του. Δεν έχει όμως καμία σχέση αυτό που παρουσιάζει με αυτό που δείχνω εγώ. Αν ήθελα να το κάνω θα μου ήταν πολύ πιο εύκολο, απλά θα έντυνα με τα ίδια ρούχα κάποιους συμπατριώτες μου και θα τους έβαζα να παίξουν πάνω σε ένα αμερικάνικου παλμού σενάριο. Η Γιακούζα όμως δεν μοιάζει με καμία άλλη οργάνωση εγκλήματος στον πλανήτη, με καμία συμμορία. Για να πεις την ιστορία της πρέπει να την έχεις ζήσει για τα καλά. Και όσα δείχνω εγώ στις εικόνες μου, αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό εμπειρίες τόσο δικές μου, όσο και ανθρώπων που μεγαλώνουμε στην ίδια κοινωνία."