Illuminati Οι Πεφωτισμένοι


του Ron Howard. Με τους Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer.

Πάπας Ιωάννης Λάνγκτον!
του zerVo
Ξέρεις να μου πεις το όνομα ενός από αυτούς τους Demons που αναφέρεται ο τίτλος? Αν όχι να σου πω εγώ: Dan Brown! Μπορεί μια τέτοιου επιπέδου ίντριγκα να μην έχει βγει από ένα δαιμόνιο μυαλό? Ποιος αγγελικά πλασμένος συγγραφέας θα είχε την ικανότητα να περιπλέξει την Έδρα της καθολικής Εκκλησίας, τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, μια μυστικιστική φράξια περασμένων αιώνων, τους Παπικούς φύλακες, τα αναγεννησιακά σύμβολα που απεικονίζονται σε ασυνάρτητους γεωγραφικά ναούς της Ρώμης, έναν ερευνητή διάνοια του Χάρβαρντ και το ριψοκίνδυνο πείραμα του Cern? Και ξέρεις καλά - γιατί πιθανόν να ανήκεις στα εκατομμύρια εκείνων που το έχουν διαβάσει - πως μπορώ ακόμη να γράφω ώρες για τις τέλεια μελετημένες λεπτομέρειες ενός αστυνομικού μυθιστορήματος σαν το Illuminati, που απέσπασε όπως και το επόμενο του χρονικά Da Vinci Code, τον τίτλο του super best seller. Δικαιότατα και πανάξια, μιας και η φαντασία του τύπου έχει ξεπεράσει τα όρια της ανθρώπινης ατμόσφαιρας και κινείται κάπου στο διάστημα. Πεντακόσιες φορές μπράβο του. Λέμε δηλαδή τώρα το ίδιο και και για την κινηματογραφική αναπαράσταση του βιβλίου? Χμμμμ...


Ο λατρεμένος Πάπας μόλις έχει παραδώσει την ψυχή του στον μεγαλοδύναμο και τα τεράστια πλήθη των Καθολικών συρρέουν στο Βατικανό, για να μάθουν τα καλά μαντάτα της διαδοχής του. Την διαδικασία ανάδειξης του νέου Ποντίφικα, θα διακόψει η μοχθηρή δράση της οργάνωσης των Πεφωτισμένων, που αναβιώνει μετά από πεντακόσια χρόνια, την κόντρα κλήρου - επιστήμης, απαγάγοντας τους τέσσερις επικρατέστερους για την στέψη και προγραμματίζοντας τον βάναυσο θάνατο τους. Ο κίνδυνος όμως είναι πολύ μεγαλύτερος, αφού η Αγία Πόλη, απειλείται με αφανισμό, από την ώρα που οι εξτρεμιστές έχουν στα χέρια τους, την πανίσχυρη βόμβα αντιύλης. Ευτυχώς ο Ρόμπερτ Λάνγκντον είναι εκεί...

Στην προσωπική μου ματιά, το Angels And Demons έχει μια επιπλέον αβάντα σε σύγκριση με τον προκάτοχο του: Δεν το έχω διαβάσει, δεν ξέρω τι συμβαίνει, ακολουθώ απλά σαν θεατής και όχι σαν πρώην αναγνώστης αυτό το περίτεχνο deadline, που πάντοτε εκπνέει όταν τα καμπαναριά της ιταλικής πρωτεύουσας σημάνουν ακριβώς. Όχι πως ήμουν από εκείνους που έθαψαν το Da Vinci - το αντίθετο - αλλά το ότι δεν γνωρίζεις την εξέλιξη και τα τουίστ, προσδίδει ένα επιπλέον σασπένς. Ευτυχώς οι δημιουργοί του Κώδικα, που είναι οι ίδιοι κι εδώ, φρόντισαν να στριμώξουν στη γωνία τις ανοργανωσιές της πρώτης ταινίας και να προσφέρουν ένα ταχύτατο θρίλερ, γεμάτο γρίφους και μυστήριο, που κακά τα ψέματα σε κρατά σε ένταση στο μεγαλύτερο του μέρος. Όχι πως ο Howard πετά πέρα την μπέρτα του γνώριμου ακαδημαϊσμού του, αλλά προσέχει να αποφύγει τις χρονοβόρες και βαρετές σεκάνς των ιστορικών επεξηγήσεων, εστιάζοντας περισσότερο στην δράση. Κι από αυτή το Illuminati διαθέτει μπόλικη, μα τον Άγιο Πέτρο.

Για πες: Αν ενοχλήθηκα από κάτι? Φυσικά και αυτό δεν είναι βεβαίως η αναφορά στην κρυψίνους υπόγεια δράση των κοκκινοντυμένων κληρικών, καπουτσίνων και καμεράριων, αφού δεν περίμενα μια ταινία για να μου την κάνει γνωστή. Εκτός από την υπερβολή του φινάλε και την μη αρτιότητα των ειδικών εφέ μιας τέτοιου επιπέδου υπερπαραγωγής, ζορίστηκα από κάποιες σεναριακές τοποθετήσεις που πρέπει να δεχτώ de facto και de jure. Φερειπείν είναι οι καραμπινιέροι τόσο χαλβάδες και η ελβετική φρουρά τόσο γκεστάπο? Μπορεί μια ενδεχόμενη δολοφονία ενός θρησκευτικού ηγέτη να περνά σε τρίτο πλάνο? Ή μήπως τα πειράματα εκεί κάτω στα υπόγεια του Cern έγιναν για να φτιαχτεί το απόλυτο υπερόπλο? Ψιλά γράμματα θα πεις... Πάντως σε ότι αφορά στις λεπτομέρειες, το μαλλί του Hanks επανήλθε στα φυσιολογικά του επίπεδα, μια ισραηλινή (Ayelet Zurer) στέκεται πολύ καλύτερα δίπλα του από την Amelie Poulain, ενώ τον τελευταίο που θα περίμενα να δω ποτέ να φορά την παπική τιάρα και το δακτυλίδι του ψαρά, είναι ο Σκοτσέζος Ρεντον του Trainspotting (Ewan McGregor). Για τον τελευταίο ρόλο θα προτιμούσα τον Λάνγκτον, αλλά (στο αποκαλύπτω για να μην έχεις αγωνία) τελικά το Κονκλάβιο είχε διαφορετική άποψη. Κρίμα...




Στις αίθουσες 13 Μαΐου από την Audiovisual

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική