13/4/09

Cliente

Πελάτισσα


της Josiane Balasko. Με τους Nathalie Baye, Εric Caravaca, Isabelle Carré, Josiane Balasko.

Ασανσέρ συναισθημάτων
του zerVo
Καταμέτρηση ζητημάτων που επεξεργάζεται το Cliente με σειρά εμφανίσεως: Η ελλιπής σεξουαλική ζωή στην μέση ηλικία. Η ανάγκη εύρεσης διόδου προς το εύκολο χρήμα. Η στείρα καθημερινότητα της σύγχρονης αστικής οικογένειας. Ο κρυφός φθόνος που αναπτύσσεται ακόμη και ανάμεσα σε αδέλφια, εξαιτίας της ενδεχόμενης επιτυχίας του ενός (μόνο), σε οποιονδήποτε τομέα. Η επέλαση της τηλεοπτικής βλακείας στα νοικοκυριά. Η ισορροπία που έχει επιτευχθεί στην κοινωνία ανάμεσα στους γηγενείς και τους μετανάστες. Ο κατακερματισμός της συζυγικής εμπιστοσύνης στην επιβεβαίωση της απιστίας (ακόμη και του ειδικού είδους που επεξεργάζεται το φιλμ). Ο έρωτας και πως μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης ακόμη και του πιο ψυχρού συναισθηματικά τόμου. Ε, δεν είναι και λίγα όλα αυτά. Από ένα σημείο και μετά μάλιστα η Πελάτισσα, μου θύμισε τον καλόγερο, που ο καθένας πετάει επάνω του και από ένα πανωφόρι, μέχρι να φτάσει η κατάσταση στο απροχώρητο και να μην χωράνε άλλα. Από μια άποψη το βαστάρι είναι λειτουργικό αφού κρεμαστήκανε όλα τα μπουφάν, η όψη της θεόρατης μάζας όμως είναι που γίνεται σιγά σιγά ενοχλητική.


Ο Μάρκο φεύγοντας από σπίτι αφήνει την γυναίκα του να πιστεύει πως εργάζεται σαν εργολάβος κατασκευαστής. Μπα! Εκείνος περνώντας από την γκαρσονιέρα του, ντύνεται και στολίζεται και κυκλοφοράει για γαμπρός συνοδεύοντας μοναχικές ηλικιωμένες κυρίες. Η ώρα που το μυστικό του θα αποκαλυφθεί είναι κοντά. Σύμφωνα με την αφήγηση της Josiane Balasko, η ίδια σύνοψη θα μπορούσε να διατυπωθεί έχοντας σαν κεντρικό πρόσωπο είτε την Ζουντίθ, την πιο πρόσφατη ερωμένη του παριζιάνου ζιγκολό είτε την Φανί, την χαριτωμένη κομμώτρια που βλέπει τον κόσμο να χάνεται κάτω από τα πόδια της, μαθαίνοντας την αλήθεια για τον άντρα της. Διαβάζοντας κανείς όλα τα παραπάνω δραματικά, θα νομίσει πως το φιλμ κινείται σε ένα μόνιμα βαρύ, μουντό και φορτισμένο σκηνικό. Η πραγματικότητα είναι όμως εντελώς διαφορετική, διότι η χαρισματική καλλιτέχνης έχει περάσει στο θέμα το κεφάτο στιλ της, σπάζοντας σε πολλά σημεία του σεναρίου την διαφαινόμενη στενοχώρια, με κάποιες διασκεδαστικές πινελιές. Αυτό έχει και σαν αντίκτυπο όμως, στον θεατή να δημιουργείται ένα διαρκές ψυχικό ανεβοκατέβασμα, από την λύπη στο χαμόγελο, και τούμπαλιν, που δεν είναι το επιθυμητό feeling πιστεύω για να φτάσουμε στην κορύφωση.

Για πες: Έχοντας υπάρξει ερωτευμένος μαζί της, αφού αυτό το αγέρωχο καθαρόαιμο γαλλικό στιλ καπαρντίνας, με το εντέχνως ατημέλητο χτένισμα με προκαλεί, ήξερα από πριν πως η παράσταση του Cliente θα είναι κλεμμένη από την Nathalie Baye. Η εξηντάχρονη ηθοποιός, εκδηλώνει ολόκληρο το εύρος του ταλέντου της, τόσο στις μελαγχολικές όσο και στις ευχάριστες στιγμές του φιλμ. Άξιες παραστάτριες πλάι της, στέκονται τόσο η Σαρλό Balasko όσο και η Deneuveιζουσα Isabelle Carre, ενώ αν αυτός ο Caravaca, προσωποποιεί τον French Gigolo, τότε φαντάζομαι πως στην Γαλλία πρέπει να έχει πέσει μεγάλη στέρηση...




Στις αίθουσες την Κυριακή του Πάσχα 19 Απριλίου από την Odeon

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική